ЄСВ — внесок у соціальну стабільність: платники Рівненщини спрямували до бюджету понад 12 млрд гривень. Застосування РРО/ПРРО — обов’язок більшості підприємців. Запитували-відповідаємо: за скільки днів до закінчення дії кваліфікованих сертифікатів ві
ЄСВ — внесок у соціальну стабільність: платники Рівненщини спрямували до бюджету понад 12 млрд гривень
Упродовж січня – вересня 2025 року платники податків Рівненщини перерахували до бюджету 12 млрд 11 млн грн єдиного соціального внеску (ЄСВ). Це на 2,5 млрд грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Рівненській області Сергій Вінніченко, підкресливши, що така динаміка є результатом підвищення рівня легальної зайнятості, зростання фонду оплати праці та відповідального ставлення роботодавців до своїх соціальних зобов’язань.
«Кожна гривня сплаченого ЄСВ — це внесок у стабільність пенсійної системи, своєчасні виплати допомог і впевненість громадян у завтрашньому дні. Завдяки свідомості платників держава може підтримувати людей у складних життєвих ситуаціях», — зазначив Сергій Вінніченко.
Лише у вересні 2025 року від платників Рівненщини до бюджету надійшло 1 млрд 334 млн грн ЄСВ, що на 16% більше, ніж у вересні минулого року.
Податківці Рівненщини висловлюють вдячність усім відповідальним страхувальникам, роботодавцям та самозайнятим особам, які сумлінно виконують свої обов’язки.
Саме завдяки їхній чесній сплаті ЄСВ держава має змогу виконувати соціальні зобов’язання перед громадянами, підтримувати пенсіонерів, ветеранів, родини військових і тих, хто потребує допомоги у складний час війни.
Сьогодні, коли Україна виборює свою свободу, кожен офіційно оформлений працівник і кожна гривня сплаченого ЄСВ — це внесок у стійкість держави. Соціальна відповідальність бізнесу — це теж фронт, — наголошують у Головному управлінні ДПС у Рівненській області.
Застосування РРО/ПРРО — обов’язок більшості підприємців
ГУ ДПС у Рівненській області нагадує, що застосовування РРО/ПРРО є обов’язковим для більшості суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
При цьому основні положення, які регулюють питання застосування РРО/ПРРО, викладено в Законі України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», який визначає основні терміни, порядок проведення розрахункових операцій, обов’язкові вимоги до РРО, їх технічного обслуговування та ремонту, а також до ПРРО, та відповідність за порушення вимог цього Закону.
Звертаємо увагу, що суб’єкт господарювання може завантажити програмне забезпечення «Програмний реєстратор розрахункових операцій» скориставшись вебпорталом Державної податкової служби України за посиланням: Головна>БАНЕР>Програмні РРО>Програмний реєстратор розрахункових операцій.
Для завантаження програмного забезпечення потрібно скористатись будь-яким браузером (для Google Chrome існують окремі налаштування для завантаження файлів з ftp).
З метою інформування платників податків з питань застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій Державною податковою службою (далі – ДПС) створено банер «Програмні РРО», що розміщений на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: Головна/БАНЕР/Програмні РРО (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/)
Матеріали банеру містять актуальні нормативно-правові акти, які регулюють відносини у сфері реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій/ПРРО, відповіді на поширені питання, що надходять до ДПС від користувачів ПРРО, презентаційні матеріали тощо.
Також у банері наявні:
- покрокові інструкції зі встановлення та налаштування ПРРО, розміщені на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: Головна/БАНЕР/Програмні РРО/Програмний реєстратор розрахункових операцій/Програмний реєстратор розрахункових операцій (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy-/) та за адресою: Головна/БАНЕР/Програмні РРО/Програмний реєстратор розрахункових операцій/Фіскальний додаток пРРОсто (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/fiskalniy-dodatok-prrosto/);
- відеоуроки щодо реєстрації ПРРО та відеоінструкція щодо Порядку ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, які розміщені на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: Головна/БАНЕР/Програмні РРО/Відеоуроки (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/video-lessons/);
- відеоуроки щодо формування електронної печатки для ПРРО, які розміщені на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: Головна/БАНЕР/Програмні РРО/Електронні довірчі послуги (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/elektronni-dovirchi-poslugi/).
Запитували-відповідаємо: за скільки днів до закінчення дії кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, користувач може повторно (дистанційно) сформувати сертифікати за електронним запитом On-line?
Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом можна здійснити On-line на вебсайті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач) за посиланням: Головна/«Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом»/ On-line (http://ca.tax.gov.ua/manage-certificates) або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1».
Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають:
- чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів);
- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
- особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
Строк чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, отриманих від Надавача, становить 2 (два) роки з моменту їх формування.
Не пізніше дня, що передує дню закінчення строку чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, отриманих від Надавача користувач може повторно (дистанційно) сформувати сертифікати за електронним запитом On-line або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1».
З метою уникнення помилок при повторному (дистанційному) формуванні сертифікатів за електронним запитом рекомендуємо здійснювати дане формування за декілька днів до закінчення строку чинності сертифікатів.
Перевірити термін дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа можна на вебсайті Надавача (http://ca.tax.gov.ua).
Електронна черга до ЦОП: сучасний крок до зручного сервісу для платників податків
У часи, коли кожна хвилина має значення, держава поступово переходить до більш зручних і технологічних форматів обслуговування громадян. Одним із прикладів такого підходу є центри обслуговування платників (ЦОП) — сучасні простори, створені при податкових інспекціях.
Мета діяльності ЦОП — забезпечення комфортних умов для отримання послуг і сервісів усіма категоріями користувачів: громадянами, самозайнятими особами та бізнесом. Тут можна подати звітність, отримати консультацію, провести звірку податкових даних чи скористатися іншими адміністративними послугами. Водночас створення таких центрів сприяє підвищенню ефективності роботи органів ДПС та формує позитивний імідж державної служби.
Щоб уникнути довгих черг та заощадити час, ДПС запровадила сервіс електронної черги — онлайн-запису до ЦОП. Тепер кожен може самостійно обрати дату, час і вид послуги, не виходячи з дому.
Запис здійснюється просто:
- зайдіть на офіційний вебпортал ДПС України — https://tax.gov.ua або на субсайт свого територіального управління;
- натисніть банер «Електронна черга. Запис в ЦОП», який перенаправить вас до сторінки Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР);
- зареєструйтеся, вказавши своє ім’я, прізвище, електронну адресу та номер телефону. На вказану пошту надійде посилання для продовження реєстрації;
- оберіть потрібну послугу, територіальний ЦОП, зручну дату й час — і натисніть кнопку «Передати запит на реєстрацію».
Після цього ви отримаєте підтвердження візиту з усіма деталями (адреса, дата, час) на екрані та електронною поштою.
Якщо ж користування вебпорталом здається складним, завжди можна записатися до електронної черги за телефоном Контакт-центру ДПС: 0 800 501 007. Оператори допоможуть обрати найзручніший час для візиту до ЦОП і зафіксують вашу реєстрацію.
Сервіс електронної черги — це не просто технічна новинка, а крок до сервісної та безбар’єрної держави, де комфорт громадянина стоїть у центрі уваги. Завдяки цифровим рішенням взаємодія з податковими органами стає прозорою, швидкою й максимально зручною.
І якщо раніше відвідини податкової асоціювалися з довгими очікуваннями, сьогодні — це питання кількох кліків і декількох хвилин вашого часу.
