Повчанська громада
Рівненська область, Дубенський район

Підприємства Рівненщини сплатили майже 910 млн гривень податку на прибуток. Платник  податків має право самостійно обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі

Дата: 15.11.2023 17:32
Кількість переглядів: 73

За 10 місяців 2023 року підприємства Рівненщини перерахували до зведеного бюджету 909,8 млн грн податку на прибуток, -  про це повідомив в.о.начальника ГУ ДПС у Рівненській області Андрій Троцко. Така сума на 441,45 млн грн перевищила надходження цього податку за аналогічний період минулого року.

Із загальної суми надходжень податку на прибуток за січень – жовтень поточного року 807,6 млн грн перераховано до державного бюджету (+393,2 млн грн до 2022 року)  та 180 млн грн  - до місцевих бюджетів ( +48,2 млн грн до 2022 року).

«Дякуємо сумлінному бізнесу за фінансову підтримку держави. Адже кожна гривня, сплачена платниками податків у цей надважкий воєнний час, – ще один крок до перемоги», – зазначив Андрій Троцко.

Платник  податків має право самостійно обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі

Головне управління ДПС у Рівненській області звертає увагу, що підпунктами 17.1.13 та 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) передбачено, що платник податків має право самостійно обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі через Електронний кабінет, якщо інше не встановлено ПКУ, реалізовувати через E-кабінет права та обов’язки, передбачені ПКУ та які можуть бути реалізовані в електронній формі засобами електронного зв’язку.

Відповідно до п. 42.4 ст. 42 ПКУ  платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155).

Листування контролюючих органів з платниками податків, зазначеними в абзаці першому п. 42.4 ст. 42 ПКУ, які подали заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Закону № 851 та Закону № 2155 шляхом надіслання документа в Електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.

Автор документа створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки, керуючись Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261).

Порядок функціонування Електронного кабінету затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок).

Змінами до Порядку, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 18.03.2021 № 159 «Про затвердження Змін до Порядку функціонування Електронного кабінету», затверджено форми Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет та Заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет.

Платник податків один раз протягом року може надіслати контролюючому органу через Електронний кабінет заяву про відмову отримувати документи через Електронний кабінет.

 

Питання застосування підприємцями реєстраторів розрахункових операцій не втрачає актуальності

 

Питання застосування підприємцями реєстраторів розрахункових операцій не втрачає актуальності. Тож саме тама використання РРО/ПРРО суб'єктами господарювання з врахуванням законодавчих новацій, передбачених Законом України від 30.06.2023 № 3219 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», стала приводом для проведення чергового сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія».

Упродовж години начальник відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту Андрій Філіпчук відповідав на питання суб’єктів господарювання щодо реєстрації, використання касової техніки та відповідальності, яка передбачена за порушення у сфері розрахункових операцій.

Зокрема, коментуючи нововведення, пов’язані із поновленням відповідальності платників податків за порушення у сфері застосування РРО/ПРРО, посадовець звернув увагу, що на сьогодні, у зв’язку із прийняттям Закону № 3219 відновлено відповідальність за порушення порядку здійснення розрахунків за товари (послуги). Разом з тим, передбачено певні пом’якшення  для бізнесу. Зокрема, низку суб’єктів господарювання звільнено від відповідальності за порушення вимог Закону про РРО, що вчинені ними у період з 01 січня 2022 року до 01 жовтня 2023 року (крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор). Крім того, для фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку та тих, які не зареєстровані платниками податку на додану вартість, передбачено ряд інших пом’якшень, зокрема, зменшено розміри штрафних (фінансових) санкцій із 100 – 150 % до 25 – 50 % вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг), відповідно.

На питання щодо використання ПРРО в режимі офлайн, Андрій Філіпчук повідомив, що Законом № 3219 внесено зміни до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», відновлено дію абзацу сьомого статті 5 цього Закону, у зв’язку з чим використання ПРРО в режимі офлайн без отриманого в контролюючому органі діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, заборонено. Тож, з 01.08.2023 забороняється робота ПРРО в режимі офлайн, якщо таким ПРРО не отримано діапазон фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером ДПС, які присвоюються розрахунковим документам ПРРО, що працює в режимі офлайн. ПРРО працює в режимі офлайн лише в період, протягом якого відсутній зв’язок між ПРРО та фіскальним сервером ДПС.

Спілкуючись з платниками, посадовець звернув увагу на можливість використання підприємцями програмного забезпечення безоплатного ПРРО від ДПС  та ознайомив з порядком його реєстрації.

Запитували-відповідаємо: який розмір матеріальної допомоги не включається до оподатковуваного доходу?

Відповідно до норм Податкового кодексу України сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами – юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу, встановленого на 1 січня такого року, не включається до оподатковуваного доходу (у 2023 році – 3760,00 гривень).

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних