Податкова інформує
На Рівненщині підприємці надають перевагу використанню програмних РРО
На Рівненщині станом на 1 квітня поточного року суб’єкти господарювання, які перебувають на обліку в територіальних органах Головного управління ДПС у Рівненській області, зареєстрували 12205 реєстраторів розрахункових операцій, з яких 6298 - це новітні програмні РРО (далі - ПРРО).
Зокрема, лише за три місяці 2023 року було зареєстровано 954 одиниць касової техніки, з яких 553 - ПРРО.
Популярність використання саме ПРРО визначається їх чималими перевагами перед класичними. До таких переваг, в першу чергу, належить відсутність посередників (еквайєра, центру сервісного обслуговування), пристосованість для будь-якого пристрою, що підтримує операційну систему (iOS, Windows, Android), реєстрація в режимі онлайн в контролюючому органі, виключно електронний документообіг, безкоштовність програмного забезпечення від ДПС та ряд інших.
Звертаємо увагу, що з метою інформування платників податків з питань застосування ПРРО ДПС створено банер «Програмні РРО», що розміщений на вебпорталі ДПС за адресою: Головна/БАНЕР/Програмні РРО (http://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/). Тут можна ознайомитись з нормативно-правовими актами, які регулюють відносини у сфері реєстрації та застосування РРО/ПРРО, актуальними роз’ясненнями на поширені питання, що надходять до ДПС від користувачів ПРРО, презентаційними матеріалами тощо.
Легальна заробітна плата - гарантія соціального захисту!
Головне управління ДПС у Рівненській нагадує, що в умовах воєнного стану проблема легалізації трудових відносин та виплати заробітної плати як ніколи є актуальною темою.
Нелегальні трудові відносини та незадекларована заробітна плата призводять до зменшення надходжень до бюджетів, створюють брак коштів для оплати праці лікарів, вчителів, інших працівників бюджетної сфери, фінансування соціальних програм. Роботодавець, який ухиляється від офіційного оформлення працівників, позбавляє їх захисту основних трудових прав, а наймані працівники втрачають страховий стаж, який забезпечує їм отримання заробленої пенсії та інших соціальних виплат.
Тільки спільними зусиллями, за участі громадськості, суб'єктів господарювання, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації можна досягти легалізації доходів, подолати серед платників негативну тенденцію ухилення від сплати податків, та позитивної динаміки податкових надходжень, зокрема, до місцевих бюджетів.
Пам’ятайте, що легальна заробітна плата - це гарантія соціального захисту!
Довідково: відповідальність роботодавця за використання праці одного неоформленого працівника може сягати 201 тис гривень. За ці кошти можна два роки виплачувати працівнику заробітну плату на рівні мінімальної (6700 грн), сплачувати усі податки та збори і бути відповідальним роботодавцем!
Надходження з податку на прибуток до державного бюджету від підприємств Рівненщини зросли на понад 240 відсотків
Упродовж першого кварталу цього року платники податків Рівненщини сплатили до загального фонду державного бюджету України 352 млн грн податку на прибуток підприємств. Ця сума на 240,5 відс., або на 208,7 млн грн перевищує надходження січня – березня 2022 року.
Зокрема, у березні 2023 року до бюджету надійшло 284,1 млн грн, що на 384 відс., або на 210,5 млн грн більше порівняно з березнем минулого року.
Дякуємо платникам за своєчасну сплату податків, зборів та обов’язкових платежів. Сплачені податки – це найнадійніша підтримка ЗСУ на шляху до перемоги!
Мінімальне податкове зобовязання для громадян
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» для платників податків – фізичних осіб, у яких у власності та/або користуванні (оренді, суборенді, емфітевзисі, постійному користуванні) є земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь, введено поняття мінімального податкового зобов’язання.
Відповідно до п. 64 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) першим роком, за який визначається МПЗ, є 2022 рік.
Платником у частині МПЗ є резидент, який володіє та/або користується (орендує (суборендує), на умовах емфітевзису, постійно користується) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь (п.п. 162.1.1 прим. 1 п. 162.1 ст. 162 ПКУ).
Підпунктом 170.14.3 п. 170.14 ст. 170 ПКУ встановлено, що визначення загального МПЗ фізичним особам, які не зареєстровані як фізичні особи – підприємці, здійснюється контролюючими органами за податковою адресою таких осіб до 1 липня року, наступного за звітним.
Платниками податку до бюджету сплачується лише позитивне значення різниці між сумою загального МПЗ та сумою сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь.
До загальної суми сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів для платника податку – фізичної особи включаються: податок на доходи фізичних осіб та військовий збір з доходів від продажу власної сільськогосподарської продукції; земельний податок за земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь (п.п. 170.14.5 п. 170.14 ст. 170 ПКУ).
У разі незгоди платника податку з визначеним контролюючим органом загальним МПЗ та/або розрахованою у відповідному податковому повідомленні-рішенні сумою річного податкового зобов’язання з податку такий платник податку має право протягом 30 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення звернутися до контролюючого органу для проведення звірки даних, використаних для розрахунку суми податку, з наданням підтвердних документів, зокрема щодо:
земельних ділянок, що знаходяться у платника податку у власності та/або постійному користуванні або в оренді (суборенді, емфітевзисі), їх нормативної грошової оцінки та площі;
суми доходу, отриманого від реалізації власної сільськогосподарської продукції;
суми сплачених податків, зборів, платежів.