Податкова інформує
Малий бізнес: підприємці Рівненщини сплатили до місцевих бюджетів понад 240 мільйонів гривень єдиного податку
Підприємці Рівненської області, які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили протягом першого кварталу 2023 року до місцевих бюджетів 244,3 млн гривень єдиного податку.
Як зазначають у податковій службі Рівненщини, найбільша частка надходжень належить фізичним особам – підприємцям, які відрахували до місцевих скарбниць 192,2 мільйона гривень єдиного податку. Юридичні особи, у свою чергу, спрямували у розпорядження територіальних громад краю понад 33,1 мільйона гривень цього платежу. Водночас від сільськогосподарських товаровиробників до місцевих бюджетів надійшло 19 мільйонів гривень.
Вчасна сплата податків – результат комплексу заходів, що втілюються представниками усіх гілок влади та контролюючими органами у напрямку легалізації праці. А це, у першу, чергу – стабільні надходження до місцевих бюджетів та гарантоване соціальне і пенсійне забезпечення жителів територіальних громад. Тримаємо економічний фронт – сумлінно сплачуємо податки! - наголошують у Головному управлінні ДПС у Рівненській області.
Доходи від надання в оренду земельного паю громадянам необхідно задекларувати до 01 травня
Головне управління ДПС у Рівненській області звертає увагу громадян, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включається, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Підпунктом 170.1.1 п. 170.1 ст. 170 ПКУ передбачено, що податковим агентом платника ПДФО – орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар.
При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.
Отже, доходи фізичної особи від здавання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю оподатковуються ПДФО за ставкою 18 відсотків та військовим збором за ставкою 1,5 відсотка.
Якщо ж громадяни отримали доходи від надання в оренду земельного паю орендарю – фізичній особі, то такі громадяни повинні самостійно прозвітувати про отримані доходи шляхом подання податкової декларації про майновий стан і доходи. Така декларація подається до 01 травня року, наступного за роком отримання доходу, і власник земельного паю – орендодавець зобов’язаний самостійно нараховувати та сплатити ПДФО та військовий збір.
Більше про декларування доходів громадян – за посиланням:
http://tax.gov.ua/deklaratsiyna-kampaniya-2023/.
Суб’єкт господарювання змінив місце торгівельної діяльності: як перереєструвати ПРРО
Відповідно до п. 3 розд. II Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Мінфіну від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» для реєстрації ПРРО необхідно до податкової служби подати заяву за формою № 1-ПРРО, яка наведена у додатку 1 до Порядку № 317, за ідентифікатором форми J/F 1316604.
Така заява подається в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів засобами Електронного кабінету (портального рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (API)) чи засобами телекомунікацій.
У заяві необхідно зазначити локальний номер ПРРО, який присвоюється такому ПРРО суб’єктом господарювання.
Локальний номер ПРРО – це числовий номер, який є унікальним серед номерів, що присвоюються суб’єктом господарювання у довільному порядку ПРРО для його реєстрації. Локальний номер ПРРО зберігається за ПРРО до дати скасування його реєстрації.
Реєстраційна заява за формою № 1-ПРРО містить графу «Ідентифікатор об’єкта оподаткування», яка заповнюється згідно з повідомленням за формою № 20-ОПП. Платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах та повідомити податкову службу за основним місцем обліку про всі об’єкти оподаткування (чи пов’язані з оподаткуванням) шляхом подання повідомлення за формою № 20-ОПП.
Якщо ж місце здійснення підприємницької діяльності після реєстрації ПРРО змінюється, то в такому випадку суб’єкту господарювання необхідно знову подати повідомлення за формою № 20-ОПП уже з зазначеними змінами. Після цього потрібно ще раз подати реєстраційну заяву за формою № 1-ПРРО з позначкою «Перереєстрація» та вказати в графі «Ідентифікатор об’єкта оподаткування» дані про господарську одиницю, де буде використовуватись ПРРО, згідно з поданим новим повідомленням за формою № 20-ОПП.
Більше про ПРРО – за посиланням http://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/ .
Фактична перевірка платника податків здійснюється без попередження такого платника
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що порядок проведення фактичної перевірки платника податків визначено ст. 80 Податкового кодексу України.
Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника.
Фактична перевірка платника податків здійснюється без попередження такого платника податків.
Посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення фактичної перевірки за умови пред'явлення направлення на проведення перевірки, копії наказу про проведення перевірки та службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами контролюючого органу у присутності посадових осіб суб'єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції.
Перед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами контролюючих органів може бути проведена контрольна розрахункова операція.
Підставами для проведення фактичної перевірки, зокрема, можуть бути:
виявлені факти за результатами перевірок інших платників податків, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникнення необхідності перевірки таких фактів;
отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, виробництва та обігу підакцизних товарів;
письмове звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, у тому числі незабезпечення можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, касових операцій, патентування або ліцензування;
неподання суб'єктом господарювання в установлений законом строк обов'язкової звітності про використання РРО та/або ПРРО, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;
у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального;
у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.
Під час проведення перевірки посадовими особами, які здійснюють таку перевірку, може проводитися хронометраж господарських операцій. За результатами хронометражу складається довідка, яка підписується посадовими особами контролюючого органу та посадовими особами суб'єкта господарювання або його представника та/або особами, що фактично здійснюють господарські операції.
Акт (довідка) про результати фактичних перевірок, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки.
Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності).
Так, протягом І кварталу 2023 року управлінням податкового аудиту проведено 99 фактичних перевірок. За результатами проведених заходів і встановлених порушень застосовано до платників податків штрафних санкцій, що підлягають сплаті до бюджету, в сумі 3,8 млн гривень.
Прозвітувати про доходи, отримані минулого року, громадянам необхідно до 1 травня 2023 року
В Головному Управлінні ДПС у Рівненській області нагадують громадянам, що до закінчення кампанії декларування доходів, отриманих у 2022 році, залишилось 17 днів.
З початку року вже більше 2 тисяч жителів Рівненщини прозвітували про минулорічні доходи, подавши декларацію про майновий стан і доходи та задекларувавши 56,4 мільйонів гривень.
Всього декларанти визначили до сплати майже 6 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб та 1 мільйон гривень військового збору.
Враховуючи, що до завершення кампанії декларування доходів залишилось обмаль часу, пропонуємо громадянам не зволікати з поданням декларації.
Задля комфорту кожного платника податкова служба пропонує електронний формат подання звітності. Для цього можна скористатися можливостями Електронного кабінету, де для спрощення процедури декларування доходів для громадян запроваджено новий сервіс – предзаповнення декларації про майновий стан і доходи.
Сервіс є оптимально простим та надає можливість:
- визначивши лише період звітного року – отримати з Державного реєстру фізичних осіб – платників податку (далі – Державний реєстр) інформацію про нараховані (виплачені) доходи та нараховані (перераховані) податок на доходи фізичних осіб та військовий збір;
- надавши відповіді на запитання в анкеті (щодо категорії платника та виду отриманого доходу) – отримати попередньо заповнену декларацію на підставі даних Державного реєстру та відповідні додатки до декларації;
- додати до декларації копії первинних документів як додатки до декларації;
- перевірити декларацію та у разі необхідності доповнити інформацію з автоматичним перерахунком податкових зобов’язань.
Сервіс функціонує для:
- громадян, які зобов’язані декларувати свої доходи;
- фізичних осіб – підприємців, які перебували на загальній системі оподаткування;
- осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.
Скористатися зазначеним сервісом також можуть особи, які заявляють право на податкову знижку.
Пам’ятайте, що декларування доходів – це конституційний обов’язок та особистий внесок кожного в обороноздатність країни.